Ho Chi Min City voorheen Saigon, een eerste indruk - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu Ho Chi Min City voorheen Saigon, een eerste indruk - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu

Ho Chi Min City voorheen Saigon, een eerste indruk

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

09 Juni 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na 2 vluchten, overstap in Hongkong, waarbij we een nacht overslaan, komen we op zondag rond het middaguur aan in Ho Chi Min City.
Het is benauwd en drukkend.

Na een verfrissende douche gaan we in de buurt van het hotel lunchen, waarbij de eerste verbaasde blikken bij reisgenoten te zien zijn als zij hetgeen ze dachten besteld te hebben, wordt geserveerd. Maar de geuren en kleuren van eten en opmaak zijn veelbelovend. We moeten er duidelijk even inkomen, in het eten en in de valuta. We zijn hier allemaal miljonair in Dong!

Maar wat het meeste bij blijft, is het verkeer. Waarschijnlijk niet vast te leggen op foto, maar per wisseling van stoplicht, tientallen, in de avondstips misschien wel honderden scooters, met meestal 2 passagiers, soms 3, maar zeker ook 4 (meestal kleine kinderen). Daartussen een enkele fietser, wat auto's en een paar HELE oude bussen (ik denk zonder roetfilter). Ik begrijp nu echt waarom men hier mondkapjes op heeft.

De indruk is gemaakt. De stad leeft! maar ik ben blij als we over enkele dagen verder trekken.

Maar morgen eerst een excursie naar de Cu-Chi tunnels.

Groet Nathalie

• 09 Juni 2014 - 17:11

Ann:

Hoihoi,

Zover ben je al en het klinkt allemaal voor Ed en mij alsof het gisteren was, zo herkenbaar. Ik ben benieuwd of je ook in die smalle tunnels bent geweest?
    Het wordt idd een stuk rustiger zodra je naar het noorden trekt.
    We volgen je. Veel plezier.

Grtjes, Ann en Ed

• 10 Juni 2014 - 18:00

Marjon Castro:

Hoi Nathalie,

Te gek he die stad daar is Maastricht echt niks bij hahaha
    Bezoek aan de Cu-Chi tunnels vond ik heel interessant en indrukwekkend en je moet echt zelf eens een stukje door zo'n tunnel lopen, ongelofelijke ervaring!
    Voor zometeen wens ik je een hele goede nacht en kijk met veel plezier uit naar je volgende verslag.
    Groetjes, Marjon.

• 10 Juni 2014 - 19:19

Karin Castro:

Hoi Nathalie...

Ik kan het me allemaal zo goed voorstellen, ik ruik de geur weer, hoor het verkeer en zie het zelfs voor me. Doet me dus denken aan Bankok... Thailand. Heel anders maar toch hetzelfde hihihi. Over een paar dagen trek je verder, ik ga je volgen. hele fijne dagen daar in die drukte ( lijkt AZM wel hihihi :) maar dan anders )

Groetjes Karin

• 10 Juni 2014 - 20:52

Marjon:

Ben nog iets vergeten Nathalie.
    Als je nog tijd hebt moet je een borrel gaan drinken op het dakterras van hotel Rex in het centrum van Saigon (het verblijf van de Amerikanen tijdens de oorlog) en
    Zeker ook nog even naar het oude Postkantoor, dat niet ver hiervandaan ligt, echt te leuk om te zien hoe hier e.e.a. nog verloopt, een aanrader.
    Succes, Marjon.

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Nathalie

Onze Nattie gaat op reis! Met Djoser een tour door Australie! Waar hoe, wat en waar kan ze jullie beter zelf vertellen door GEREGELD een reisverslagje op haar eigen, persoonlijke, voor haar alleen, privé, website te plaatsen. Af en toe een leuk fotootje erbij en wij zijn weer helemaal blij! We zijn vooral geinteresseerd in de smeuige verhalen, dat begrijp je wel. Als je dit leest, lieve Nat, dan zijn we gezellig aan de borrel bij Huize Stapel voor een farewell dinertje om je nog even een hart onder de riem te steken voor 't geval dat nodig is. Nee hoor, vooral om nog even gezellig samen een glas te drinken op de geweldige reis die je gaat maken en je op het hart te drukken dat je moet genieten en NOOIT met mate! Veel plezier met dit handige webboek en we hopen vaak van je te horen! dikke poen Manon