Centraal Vietnam: van Hoi An naar Hue - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu Centraal Vietnam: van Hoi An naar Hue - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu

Centraal Vietnam: van Hoi An naar Hue

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

20 Juni 2014 | Vietnam, Hoi An

Gedurende de reis verandert het landschap. In het begin is het rommelig, veel troep langs de weg. Langzaam aan verandert dit! Het wordt groener en er komen mooie vergezichten, rijstvelden, palmbomen en bergen op de achtergrond.

We rijden over de "highway nr. 1" en als we gemiddeld 50 km per uur halen is het veel. Dit geeft ons wel de mogelijkheid om goed om ons heen te kijken. We kunnen bij de mensen binnen kijken. De huisjes zijn klein, eenvoudig en schoon en liggen vlak aan de grote weg. Ze zijn verschoten, pastelkleurig geschilderd. Het tuintje is schoongeveegd maar een meter verder ligt alle troep op de grond. Tja!

We arriveren in Hoi An en blijven hier 2 volle dagen. Hoi An is een gezellig, overzichtelijk klein stadje met veel (franse) invloeden. Het is hier een shopwalhalla, dit wordt dan ook gedaan, te beginnen met een bezoek aan de kleermaker. Gezien de hitte, benauwdheid en vochtigheid zie ik er maar vanaf.

We bezoeken de diverse winkeltjes met souveniers en laten ons waarschijnlijk niet voor de eerste keer afzetten met de aankoop van beschilderde kokoskommetjes. Dit keer kwamen we er met het terugrekenen zelf achter. Maarja, je geeft ervoor wat het je waard is en ze kunnen het goed gebruiken.

We maken in Hoi An een fietstocht langs de rijstvelden en over binnenweggetjes zodat we een betere indruk krijgen van het leven van alle dag. Het is eenvoudig allemaal, maar eten en fruit in overvloed.

De laatste avond in Hoi An wordt afgesloten met de WK- wedstrijd Australië - Nederland (Voor ons begin om 23.00 uur).

Laat in bed, en dan vroeg op voor een niet al te lange rit naar Hue. Eerste stop is bij de Marble Mountains. Geweldig! Hoewel het nog vroeg is, is het al behoorlijk warm en we beklimmen hier 300 treden waar we in de tussentijd langs grotten komen waarin zich boeddhistische heiligdommen bevinden. Indrukwekkend mooi en vanaf de top een mooi uitzicht over zee.

Hierna rijden we verder over een prachtige bergpas, de "Cloudy Pas" naar Hue. In Hue bezoeken we eerst de citadel / de verboden stad. Ook hier zijn allerlei tempels en pagodes te bekijken. Op een cyclo worden we teruggebracht naar het hotel.

Vanmorgen stond een boottocht op het programma over de parfumrivier in Hue.
We maken een tweetal tussenstops, bij de Thien Mu-pagode (de pagode van de hemelse dame) en later bij de tombes van de Nguyen. Op weg naar de tombes komen we langs een tweetal werkplaatsen waar weer het nodige wordt ingeslagen. Een wierrook werkplaats en een werkplaats waar de typische Vietnamese hoeden worden gemaakt.
Bij de tombes worden we weer opgepikt door de bus waarna we naar het vliegveld worden gebracht voor een vlucht van 1 uur naar Hanoi.

Morgen hier een vrije dag die ik zeker niet teveel lopend zal doorbrengen. Er staan ons 2 zware dagen te wachten. Morgen om 20.30 uur met de nachttrein naar Lao Cai (aankomst 05.00 uur

• 20 Juni 2014 - 23:34

Tach:

Heeeej Naatsjepie...ik verheug me op die twee dagen en later op je beelden. Pas goed op jezelf xx Tach

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Nathalie

Onze Nattie gaat op reis! Met Djoser een tour door Australie! Waar hoe, wat en waar kan ze jullie beter zelf vertellen door GEREGELD een reisverslagje op haar eigen, persoonlijke, voor haar alleen, privé, website te plaatsen. Af en toe een leuk fotootje erbij en wij zijn weer helemaal blij! We zijn vooral geinteresseerd in de smeuige verhalen, dat begrijp je wel. Als je dit leest, lieve Nat, dan zijn we gezellig aan de borrel bij Huize Stapel voor een farewell dinertje om je nog even een hart onder de riem te steken voor 't geval dat nodig is. Nee hoor, vooral om nog even gezellig samen een glas te drinken op de geweldige reis die je gaat maken en je op het hart te drukken dat je moet genieten en NOOIT met mate! Veel plezier met dit handige webboek en we hopen vaak van je te horen! dikke poen Manon