De Mekong Delta - Reisverslag uit Củ Chi, Vietnam van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu De Mekong Delta - Reisverslag uit Củ Chi, Vietnam van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu

De Mekong Delta

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

15 Juni 2014 | Vietnam, Củ Chi

Vanuit Saigon maken we een tweedaagse trip richting het zuidwesten, naar de Mekong Delta.

De eerste stop is de Pagode "Vinh Trang" nabij My Tho. Hier zijn 3, meters hoge boedhha's te bewonderen, een staande, een dikke zittende en een sereen liggende.
Na het bezoek aan dit heiligdom stappen we op een boot en varen de delta in. Bij een van de in de rivier liggende eilanden leggen we aan. We maken een wandeling en drinken onderweg suikerriet met veel ijs, eten diverse soorten heerlijk vers fruit, en zien de bewerking van cocosnoten tot oa cocostoffees. We rijden een stukje met paard en wagen over leuke, slordige, binnenweggetjes tot een aanlegplaats waar we op kleinere bootjes stappen en een van de zijarmen van de delta in varen. Het is hier heeeel groen, lekker rustig en er waait een heerlijk windje.

We komen uiteindelijk terug in My Tho waar de bus ons verder brengt naar Can Tho waar we overnachten.
De volgende dag  om 6 uur ontbijt en om 7 uur vertrek per boot naar de floating markets op de Hau rivier. Op de rivier is het een drukte van belang met grote en kleine boten die hun waar komen verkopen: groente, fruit, drijvende bars die ons koffie of frisdrank willen verkopen. Het is er enorm bedrijvig. Nadat we hier een driekwartier rondgevaren hebben, varen we een van de zijarmen van de Hau-rivier in en leggen ook hier aan voor een tweetal korte bezoekjes.

Allereerst bezoeken we een knoedelmakerij. Interessant om te zien hoe de rijstbladeren worden gebakken, gedroogd en gesneden tot knoedels. De gefrittuurde rijstknoedel die we later proeven smaakt heerlijk !

De tweede stop is een grote tuin waar allerlei soorten fruit groeit dat we uiteraard op het einde kunnen proeven. Ongelofelijk hoeveel verschillende soorten fruit hier op een kleine oppervlakte groeit: Mango, papaya, meloen, ananas, dragonfruit, durian, pitaja en nog veul meer !

Rond half 12 terug bij het hotel in Can Tho waarna we met de bus terug rijden naar Saigon. De laatste avond in Saigon, morgen hebben we een lange reisdag naar Nha Trang.

• 15 Juni 2014 - 17:26

Anniek:

Wat leuk om te lezen allemaal!
    Heb je ook foto's om te laten zien?
    Groetjes, Anniek

• 15 Juni 2014 - 21:28

Ann:

Oh wat super allemaal! Het is zo grappig om te lezen, klinkt allemaal zo bekend.

Die toffees waren bij ons echt smerig! Ik wilde ook nog persé pakjes kopen voor het thuisfront!
    Nha Trang vonden wij een erg leuke badplaats, daar hebben een leuke boottrip gemaakt. Erg relaxed daar allemaal.

Geniet en ben benieuwd naar je verhalen.
    Grtjes, Ann (ook van Ed)

• 16 Juni 2014 - 10:48

Marjon Castro:

Leuk verhaal weer en inderdaad ook voor mij heel herkenbaar en ook ik vond die toffees niet geweldig.
    Hoe is het weer momenteel bij jullie?
    Nha Trang zegt mij even niets daar zijn wij dacht ik niet geweest maar zal ongetwijfeld even lekker genieten worden.
    Ook ik kijk weer uit naar het volgende reisverslag.
    Hoi,
    Marjon.

Verslag uit: Vietnam, Củ Chi

Nathalie

Onze Nattie gaat op reis! Met Djoser een tour door Australie! Waar hoe, wat en waar kan ze jullie beter zelf vertellen door GEREGELD een reisverslagje op haar eigen, persoonlijke, voor haar alleen, privé, website te plaatsen. Af en toe een leuk fotootje erbij en wij zijn weer helemaal blij! We zijn vooral geinteresseerd in de smeuige verhalen, dat begrijp je wel. Als je dit leest, lieve Nat, dan zijn we gezellig aan de borrel bij Huize Stapel voor een farewell dinertje om je nog even een hart onder de riem te steken voor 't geval dat nodig is. Nee hoor, vooral om nog even gezellig samen een glas te drinken op de geweldige reis die je gaat maken en je op het hart te drukken dat je moet genieten en NOOIT met mate! Veel plezier met dit handige webboek en we hopen vaak van je te horen! dikke poen Manon