Victoria & Tofino - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu Victoria & Tofino - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu

Victoria & Tofino

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

09 Augustus 2011 | Canada, Nanaimo

Hey there,

Vanuit Vancouver met de ferry naar Vancouver Island, een mooie tocht van anderhalf uur tussen allerlei eilanden door.
Bij aankomst meteen doorgereden naar Victoria. Victoria is inderdaad een erg vriendelijke stad. We hebben hier de middag doorgebracht, lekker geluncht en wat door de stad gelopen langs alle bezienswaardigheden.
Mooie, cleane stad. Canada is zowiezo erg clean. Fijn om te zien.
Na bezichtiging van de stad naar een campsite buiten de stad waar we de tenten hebben opgezet en onze eerste camping maaltijd hebben gegeten.

De dag erna vertrek naar Tofino voor een mooie korte rit langs een paar prachtige meren. Ook in Tofino voor 2 nachten de tenten opgezet.
Gisteren was een topdag. Op zoek naar Walvissen. Met een Zodiac langs de kust naar het noorden voor een bezoek naar de hotsprings, in de tussentijd op zoek naar walvissen. De boottocht was al een happening op zicht en inderdaad, de walvissen hebben we gezien, grijze walvissen, bultruggen en op de terugweg zelfs Orka the Killer Whale. Prachtig om te zien, foto's zijn alleen niet gelukt.
Na anderhalf uur aangekomen bij een aanlegstijger voor een wandeling van ongeveer een half uur door het regenwoud naar de hotsprings. Deze vielen een beetje tegen, maar ach, het was de planning dus er toch maar in.
Op de terugweg wederom met een snelheid " V " op volle zee op zoek naar walvissen en hier werden we dus beloond met de killer whale!
Super dag!

Vanmorgen rustig aangedaan, uitslapen (op een matje :-), tot half 8, eerst een lekker ontbijt en om 10 uur vertrek terug naar het oosten van het eiland waar we nu weer een nachtje in een hostel zitten. Er wordt nu naast mij gekookt, ik zit in de " fire, water & garbage"-groep, dus we hebben geluk.

Morgen een vroege ferry naar het vastenland op weg naar Whistler.
@ tante paule & ome kees: volgens mij is het nu dinsdag de 9de. We vertrekken morgen voor 2 nachten naar Whistler en zullen daar dus de 12e vertrekken. Ik zal goed rondkijken of ik "the boys" herken!

Nu, dat was het weer voor nu!
Tot een volgende keer.

Nathalie

• 10 Augustus 2011 - 06:21

Marcel:

Daag keend,
    Leuk um te leze dat's diech ut good naor diene zin höbs. Väöl indrukke en iech hoop väöl sjoen foto's. Liek miech geweldig. Heij is ut eederen daag utzellefde, me fietske pakke en door de rege of wind mèt unne dikkere jas aon op weeg (jenkend) naor ut hospitaol en weer trök.
    Groete en nog väöl plezeer!

• 10 Augustus 2011 - 06:58

Pedro:

Heb je free Willy, ook de groeten gedaan van de Ingel vaaan Meestreech? Veel plezier at Whistlers

• 10 Augustus 2011 - 08:06

Anniek:

Hoi Nathalie,
    Sta je al op de foto met een ranger?
    Een zodiac is toch helemaal niet groot, is dat dan niet eng wanneer er walvissen in de buurt zijn? Die kunnen je toch zo omkiepen?! Wel gaaf zeg!!!

• 10 Augustus 2011 - 08:28

Gerda:

Hallo Nathalie, goed te horen dat je
    zoveel plezier hebt en geniet!!
    "SIMO" niet gemist op het ruige water?
    jammer dat de foto's niet gelukt zijn, nog veel plezier en groetjes, Gerda.

• 10 Augustus 2011 - 11:02

Ingrid D.:

Hee Natsje,
    Es iech dien verslaage zoe lees, daan is t pragtig daor aon de aandere kant van t groete water. Zien de luiij e bitsje aordig veur diech??? Iech bin wel bang tots diech t hospitaol e bitteke geis misse, zoe euver n week of zoe!!! Of neet????
    Biste get veurziegtig met al die groete bieste! De wets, neet wegrenne en neet in de auche kieke.......watste daan wel mos doen weet iech zoe gaw neet. Nog hiel väöl plezier.

• 10 Augustus 2011 - 13:50

Sas:

Hi Nathalie,

Hoe is het weer? Op de boot zal het wel frisssjes zijn....maar met de walvissen om je heen 'wordt vanzelf warm' toch!....

Nathalie geniet!

• 10 Augustus 2011 - 18:40

Ann En Ed:

Zo te horen verloopt alles super en heb jij wel lekker weer om met de Zodiac te racen! Sjiek huur! Ed heeft mooie foto's gemaakt van de walvissen (hij had dan ook een enorme lens mee!
    ), ook die van mij waren niet echt gelukt met een kleine digitale camera. Je kunt altijd een fotootje lenen want is misschien wel dezelfde die wij gezien hebben! Veel plezier in Whisler!

Tip voor als jullie in Clearwater zijn: ga vooral NIET eten bij the black Horse!

• 10 Augustus 2011 - 23:12

Dien Ajdste Broor:

nice to hear you're doin' fine (vert: good um te hure tot t good mèt diech geit).

Don't worry 'bout the weather. There must be a reason why B.C. is so green ... and here it's also not to write home about

(vert: Maak diech neet drök euver t weer. B.C. is neet veur nix zoe greun en hijj in Mestreech is t naojaor al begonne).

Your mother returned home today. She had a good time in Bolsena. We had paella tonight and she enjoyed it.

(vert: Mémé is aoch weer toes. Ze heet zich geammezeerd in Bolsena. Vaanaovend heet ze neet hove koke. Veer hadde toch genog!)

Have a nice walk in the rockies, but don't leave the trails !!!

(Vertaoling: Ammeseer diech in de berreg, mèh gaank niet vaan de peedjes, want veer kriege diech weer gere trök !

Dien ajdste broor

• 10 Augustus 2011 - 23:16

Dien Ajdste Broor:

By the way: Your green color is hurtin' my eyes !

Vertaoling: Vaan dat greun weur iech hartstikke sjeel !!!

• 11 Augustus 2011 - 09:23

Pieke:

Leuk hoor, zo'n reisverslag Dat van die walvissen is ongelofelijk, echt. Nog cowboys in tentjes gezien?

• 11 Augustus 2011 - 09:46

Pascale:

Sjiek hoor met zo'n Zodiac, gaat best hard he..ik de zeehonden gezien jij de walvissen, verschil moet er zijn :-) De saladebar in 't azM mist je. Groetjes P

• 13 Augustus 2011 - 13:30

Sophie En Cyril:

Hoi Nath, veer leze elke daag dien verslaag. Veer zien donderdag toes gekaome oet Frankriek, ut waor hiel fijn. Hiel vaol poene vaan Sophie, Cyril, Guy en Karin.

• 13 Augustus 2011 - 18:24

Vaan Sjonnie:

hej Nathalie ik hoop dat je het een beetje naar je zin hebt. heb net met Edwin geskyped en hij is alweer op weg naar Florida....bijna 15000 KM gereisd en nu nog een kleine 4000. ben benieuwd naar je foto's enjoy....btw PPM is nu helemaal tiptop heb deze nog wat opgeleukt thnx John

Verslag uit: Canada, Nanaimo

Nathalie

Onze Nattie gaat op reis! Met Djoser een tour door Australie! Waar hoe, wat en waar kan ze jullie beter zelf vertellen door GEREGELD een reisverslagje op haar eigen, persoonlijke, voor haar alleen, privé, website te plaatsen. Af en toe een leuk fotootje erbij en wij zijn weer helemaal blij! We zijn vooral geinteresseerd in de smeuige verhalen, dat begrijp je wel. Als je dit leest, lieve Nat, dan zijn we gezellig aan de borrel bij Huize Stapel voor een farewell dinertje om je nog even een hart onder de riem te steken voor 't geval dat nodig is. Nee hoor, vooral om nog even gezellig samen een glas te drinken op de geweldige reis die je gaat maken en je op het hart te drukken dat je moet genieten en NOOIT met mate! Veel plezier met dit handige webboek en we hopen vaak van je te horen! dikke poen Manon