Banff, Golden, Shushwap Lake, Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu Banff, Golden, Shushwap Lake, Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu

Banff, Golden, Shushwap Lake, Vancouver

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

21 Augustus 2011 | Canada, Vancouver

Beste allen

Na een bijzonder aangenaam en relax verblijf in Banff zijn wij op weg gegaan naar Golden, geen lange afstand, maar bijzonder veel natuurschoon onderweg. We zijn gestopt bij diverse meren waarvan het een nog "meer" Canada was dan het andere. Prachtige blauw/groene meren omgeven met rotsachtige bergen zo nu en dan bestrooid met sneeuw.
We zijn die dag doorgereden naar Golden, een klein plaatsje met een fantastisch hostel, we geven het 5 sterren! Heerlijke kamers met fris linnengoed en dikke donsdekens EN een eigen badkamer, ook weer eens fijn.

In Golden hadden we het geluk van een "zomerfestival", dus na het eten (opgepimpte pizza's), zijn we naar het plein gelopen waar een band op trad --> OKA. Aparte muziek waar door het hele dorp, jong en oud op werd gedanst. Na afloop nog een kroeg ingedoken en enkele "kannen" bier verdeeld.

Lekker uitslapen in dat lekkere bed voordat we om 11 uur vertrokken voor het raften op de kicking horse river. Ann, ik denk dat jullie meer geluk hadden, hoewel bij ons stond er ook nog genoeg water in de rivier, maar was het waarschijnlijk niet zo heftig als in de maand juli.
Heftig genoeg in ieder geval om er bij de eerste de beste rappit uit te vallen. Koud, jaa, maar goed ingepakt met wetsuit, helm, zwemvest en regenjas. Voor de rest was ook de tocht door de rivierbedding bijzonder mooi om naar te kijken.

Na het raften, voor een 4 uur durende tocht vertrokken richting Shushwap Lake. Waar we hier precies zaten, moet ik nog even opzoeken. In ieder geval in de buurt van Sorrento.
We slapen hierwederom in een "hostel", dat wil zeggen in 2 treinwagons. Bijzondere locatie, we hebben lama's in de tuin en liggen kort aan het meer.

Na weer een avond aan het kampvuur, s'ochtends klok weer een uurtje terug, want we zijn terug in BC. Lange dag voor de boeg die we op een andere plek aan het meer doorbrengen. Even allemaal lekker relaxen, zwemmen, boek lezen, toepen, eten etc.etc.

Aangezien we 3 jarigen hadden deze reis, is het er op de een of andere manier van gekomen dat we de verjaardag op NL-tijd hebben laten ingaan. Bijzonder genant voor de jarigen, maar voor ons wel leuk. Dus meestal om 3 uur begon het feest dat dan tot de volgende avond 24.00 uur duurde.
Ook vandaag hadden we een jarige, dus rond 15.00 uur zijn we op zoek gegaan naar een pub en hebben daar de verjaardag ingezet.

Vanmorgen rond 08.00 uur vertrokken, het verkeer zat mee dus rond 12.00 uur waren we terug in Vancouver.
Even tassen op de kamers gezet en op pad voor souveniers.....
Zodirect lekker douchen (het is nu 18.00 uur), om 19.15 uur verzamelen voor het verjaardags- cq afscheidsetentje.
Morgen hebben we nog een halve dag in Vancouver, om 15.00 uur vertrek richting vliegveld, dus als jullie dinsdagochtend wakker worden, ben ik onderweg.

Time flies when you're having fun, en ja tante Paula en ome Kees, I really enjoyed your country. Heb nu al spijt dat ik de tussenstop in Toronto toch niet gedaan heb. Maar I'll be back!! Toronto, Montreal en dan vliegen naar Calgary en dan zelf een trip maken opnieuw langs de grens van Alberta en Brittish Columbia, een beetje meer op het gemak, zodat je op de mooie plekken wat meer de tijd krijgt om te genieten van de omgeving!

Nu, dit was het weer voor nu. Bedankt voor het meelezen en de reacties en hopelijk tot gauw!

XXX Nathalie

• 22 Augustus 2011 - 18:54

Ann En Ed:

Zo te horen heb je een super tijd gehad. Het is er ook prachtig!
    Goede reis en tot snel!

• 22 Augustus 2011 - 21:09

John:

hoi Nathalie geweldig dat's diech ut zoe leuk hubs gehad. Liek miech idd ouch errug leuk mesjien dat iech uns met Eddy (de gids) met kin gaon. Gelukkig veur us dats diech teruk kumps want ut is oppe azM mer pokke saai zoonder diech en diene lach. tot gauw Sjonnie

• 23 Augustus 2011 - 10:51

Gerda:

Welkom terug!!!

Verslag uit: Canada, Vancouver

Nathalie

Onze Nattie gaat op reis! Met Djoser een tour door Australie! Waar hoe, wat en waar kan ze jullie beter zelf vertellen door GEREGELD een reisverslagje op haar eigen, persoonlijke, voor haar alleen, privé, website te plaatsen. Af en toe een leuk fotootje erbij en wij zijn weer helemaal blij! We zijn vooral geinteresseerd in de smeuige verhalen, dat begrijp je wel. Als je dit leest, lieve Nat, dan zijn we gezellig aan de borrel bij Huize Stapel voor een farewell dinertje om je nog even een hart onder de riem te steken voor 't geval dat nodig is. Nee hoor, vooral om nog even gezellig samen een glas te drinken op de geweldige reis die je gaat maken en je op het hart te drukken dat je moet genieten en NOOIT met mate! Veel plezier met dit handige webboek en we hopen vaak van je te horen! dikke poen Manon