Nanaimo, Whistler, Cache Creek, Clearwater, Jasper - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu Nanaimo, Whistler, Cache Creek, Clearwater, Jasper - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu

Nanaimo, Whistler, Cache Creek, Clearwater, Jasper

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

14 Augustus 2011 | Canada, Ottawa

Hallo allemaal,

Het groen doet ook pijn aan mijn ogen.
De Zodiac was groot genoeg voor 13 personen en we hadden hele charmante pakken aan (foto's volgen), dus we hadden het niet koud.
De foto met de Ranger is nog niet gelukt, maar er wordt wel aangewerkt.
PPM: dao hob iech al hiel lang neet mie aon gedach Johnny!

Van Nanaimo over de voor de Olympische Spelen uitgebreide autobaan naar Whistler. Bijzonder daar over te rijden, te weten dat "zij" daar ook gereden hebben, mooie weg hoog boven de zee uit met mooi uitzicht. Whistler was erg touristisch, maar wel gezellig. Fietsje gehuurd en door de bossen gemountainbiked. Heftig zo nu en dan, zeker toen we een beer tegen kwamen. Tegen alle instructies in van de fiets afgesprongen en een foto gemaakt. S'avonds bleek dat we op de camping ook berenbezoek hadden gehad. Neeeee, je gaat hier niet voor je lol in je eentje s'nachts naar de WC!

Na Whistler 2 korte reisdagen naar Cache Creek en Clearwater. We laten de Coastal Mountains achter ons richting de Rockies. Prachtige mooie lange dalen met hoge bergen en schitterende meren.
2 overnachtingen, niet op de camping, in Cache Creek op een Ranche in een Kekuli (google maar even "up") en in Clearwater in een "bunkhouse", gewoon een houten hut met stapelbedden.
Hier in Clearwater zatten we op een bizon range, dus op het menu staat bizonburger, heel smakelijk.
Onderweg nog gestopt voor een berensafari op een meer. Voor 60 dollar (uiteraard afgedingt), 5 beren gezien (waarvan 2 jonkies dus dat was leuk), maar vooral het uitzicht was schitterend. Hoge bergen rondom zo nu en dan met sneeuw bedekt.

Enige nadeel hier zijn de muggen. Ed en Ann kunnen hierover meespreken, T'is DEET hier en DEET daar. Beten zijn niet meer te tellen.

Gisteren via Mount Robson doorgereden naar Jasper NP en eindelijk de Rockies binnen gereden. Nieuwe provincie, Alberta, en weer een uur tijdsverschil. Heerlijk gekookt door groep B, terwijl wij in groep C de afwas mochten doen.

Vandaag een hele dag in Jasper, vanmorgen door de Maligne Canyon gelopen en daarna voor een korte wandeling terug naar Jasper. Bij het eerste het beste vage paadje sloeg iemand rechtsaf, en ja hoor, na 15 minuten werden we weer aangestaard door een beer. NIET LEUK! Snel terug naar de hoofdweg en inderdaad op de paden gebleven.

Het regent nu, net op tijd binnen en moeten nog 2 uur wachten tot we worden opgehaald om terug te gaan naar de camping. Vanavond is het mijn beurt (met nog 3 anderen) om te koken! Ik geloof dat het een curry wordt.

Morgen is het weer waarschijnlijk ook niet geweldig en gaan we rijden over de mooiste route van de Rockies: De Icefields Parkway, ben heel benieuwd. We zitten nu "echt" in de Rockies en we zullen vanaf nu wel echt verwend worden met mooie bergen, vergezichten en mooie meren.

Cann' wait!
Tot een volgende keer.
Nsthalie

• 14 Augustus 2011 - 23:44

Ciel:

Doe maar ruig met die bere...
    Vervelend van die muggen, maar dan liever een muggenbeet dan een berebeet...
    Tip van flip: azijn op de beten smeren..
    Heeft erg goed gewerkt bij die van mij...jeuk weg, bult weg...en ut waor unnen hielen dikke!
    Succes en geniet lekker verder en laot de curry smake..
    Iech gaon ut korrefke in met miene beer...x

• 15 Augustus 2011 - 05:41

Pedro:

Gewoon insmeren met chocopasta, beren zijn hier aan gewend en lopen je straal voorbij. Doei

• 15 Augustus 2011 - 21:04

Ann En Ed:

Het is net of ik er ook weer ben.
    Oh, was Ed toch niet door alle muggen gebeten dan.
    De route die nu volgt, vonden we zelf ook super. Je zult de komende dagen verwend worden met prachtige bergen, gletsjer, watervallen,.....
    Geniet van alles, en maak maar veel fotootjes!

• 16 Augustus 2011 - 07:38

Marcel :

Prinses Nathalie I zeet geer veurziechtig daor aon d'n aandere kant..............

Marcel cv de Peerskeutele

• 17 Augustus 2011 - 16:27

Sas:

Bon dia Nathalie,

Ik heb gehoord, dat als een 'hard scheetje laat' of tandpasta & Chanel parfum geeft dat ( Grizzly ) beren vanzelf weggaan....haha

Heb je al de Ranger met de witte Canadese Herder al gezien? ( vastleggen )
    Wil wel in NL wel de foto's zien!

Take care Sas

• 17 Augustus 2011 - 19:32

Pieke:

Hoi Nathalie,
    de kaart is nu al binnen!! En wat maak jij veel avonturen mee. Ik ben best sjeloes. Wàt schrijf je toch leuk.
    Hier is alles goed, het weer wordt wat beter en komend weekend zelfs boven de 30, soi, dat zeggen ze nu, dus..
    De tijd vliegt om. Jij hebt nog heel wat voor de boeg, GENIET en ENJOY ook.
    Leefs

Verslag uit: Canada, Ottawa

Nathalie

Onze Nattie gaat op reis! Met Djoser een tour door Australie! Waar hoe, wat en waar kan ze jullie beter zelf vertellen door GEREGELD een reisverslagje op haar eigen, persoonlijke, voor haar alleen, privé, website te plaatsen. Af en toe een leuk fotootje erbij en wij zijn weer helemaal blij! We zijn vooral geinteresseerd in de smeuige verhalen, dat begrijp je wel. Als je dit leest, lieve Nat, dan zijn we gezellig aan de borrel bij Huize Stapel voor een farewell dinertje om je nog even een hart onder de riem te steken voor 't geval dat nodig is. Nee hoor, vooral om nog even gezellig samen een glas te drinken op de geweldige reis die je gaat maken en je op het hart te drukken dat je moet genieten en NOOIT met mate! Veel plezier met dit handige webboek en we hopen vaak van je te horen! dikke poen Manon