Jaspar, Icefields Parkway, Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu Jaspar, Icefields Parkway, Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu

Jaspar, Icefields Parkway, Banff

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

17 Augustus 2011 | Canada, Banff

Het feestje in Jaspar was snel voorbij. Een provosorisch gespannen regenzeil werd bij een plotselinge hoosbui de lucht in geblazen. Gevolg dat iedereen binnen een kwartier in bed lag. Gelukkig hield onze tent het in ieder geval droog.

De volgende ochten op weg naar de Icefields Parkway, de mooiste highway van de wereld zeggen de canadezen, zal dan ook wel zo zijn.
Het is hier schitterend! We stijgen steeds meer en de vergezichten zijn prachtig. We stoppen hier en maken onder leiding van onze tourguide een wandeling. 2 uur klimmen naar de top van een bergkam, dat was even zwoegen, maar het uiteindelijk dubbel en dwars waard. We keken vanuit de top een ander dal in op de Gletcher SASKATCHEWAN, met daarvoor natuurlijk een prachtig blauw meer.
De afdaling ging sneller en beneden aangekomen door gereden naar ons Hostel in Nordegg. Lekker relaxen, eindelijk weer een eigen badkamer, WC en de was doen voor 13 man!

De volgende dag terug naar de Icefields Parkway voor een wandeling op een andere Gletcher: ATHABASCA. Bijzonder interessant, nooit geweten (wel kunnen weten uiteraard), dat hij beneden mooi glad begint, maar hoe hoger je komt, hoe glooiender hij wordt. Heerlijk gelopen, dik aangekleed, kou, wind, wat smaakt een boterham met kaas dan heerlijk !

Na deze wandeling op weg naar Banff waar we nog eerst gestopt zijn voor een tussenstop bij wederom een prachtig mooi meer waar weer de nodige poseerfoto's zijn genomen.

We blijven 2 nachten in Banff dus dat is relax. Gisteren avond met 4 anderen gaan eten in een Steakhouse.
Vandaag doet iedereen het redelijk rustig aan. Ik ga na het ontbijt met een aantal van de groep naar de hotsprings (nou ja hotsprings, t'is eigenlijk een verwarmd (39gr) zwembad. Maar bijzonder ontspannend na 2 dagen flink klimmen.

Nu terug in Banff, in the library waar we gratis kunnen internetten.
Banff is een leuk stadje, prachtig tussen de bergen, met een aantal leuke winkels. Dus, zo maar eens wat rond gaan shoppen!

Nu, dit was weer een update tot woensdag 17 augustus. Morgen verder naar Golden (dacht ik), via Lake Louise. In Golden zullen we gaan Raften en ja Ann, ik ga het doen.

Groet en tot een volgende keer!
Nathalie

• 18 Augustus 2011 - 00:04

Paula En Kees:

Zo te lezen is het prachtig, wij zijn in Banff geweestb dus we weten wat je bedoeld.
    We zijn blij dat je ons land zo mooi vind Groetjes.

• 18 Augustus 2011 - 09:31

Anniek:

Ik zou bijna de muziek van Twin Peaks opzetten wanneer ik naar foto's kijk op internet van de omgeving waar je nu bent. Prachtig hoor!

• 18 Augustus 2011 - 17:49

Ann En Ed:

Je bent goed bezig! waw raften, daar krijg je geen spijt van!!! Enfin, wij vonden het geweldig om te raften op the kicking horse river in Golden.
    Veel plezier! Ik ben benieuwd!

• 19 Augustus 2011 - 07:51

Marion:

Zo te lezen een geweldige ervaring.
    Geniet er maar van. Op het werk is het rustig, maar we missen je natuurlijk wel.
    Hier in Limburg ook eindelijk zomer, wij zijn op het goede tijdstip terug gekomen van een heerlijke vakantie.
    Tot volgende week.

• 19 Augustus 2011 - 10:40

Gerda:

Wahww!! Raften, cool zeg, lijkt me een geweldige ervaring. Merk dat ik je al lang niet meer gesproken heb.
    Je wordt zelfs aangesproken als "prinses"..
    Geniet nog maar even van alle indrukken ik zie op je site staan nog...4 dagen! groetjes Gerda.
    p.s. P. alles goed met je? jij ook de groetjes.

• 20 Augustus 2011 - 19:14

Edwin:

Hoi Nathalie,
    Zo te lezen heb je het geweldig naar je zin. Wij gaan je waarschijnlijk niet tegen komen want wij zitten helemaal aan de Oost-Zuidkust van de US. Wij hebben destijds ook ontzettend genoten van Banff, Jasper en de westkust van Canada. Jammer dat je al weer bijna terug moet komen. Je zou daar zo maanden kunnen doorbrengen. Pas wel op voor de beren.......die houden vooral van vrouwenvlees.....
    Geniet er nog van en goede vlucht terug naar Mestreech.
    Adrienne en Edwin ( ook ergens op dat grote continent).

• 21 Augustus 2011 - 11:12

Pieke:

ha die Nathalie, zo sportief ben ik niet heb zelfs moeten opzoeken wat raften is, haha. Was het sjiek? Man wat heb jij toch een fijne vakantie, helemaal los van werk en Mestreech. De terugreis is over een paar dagen. Tja, dan heb jij heel veel verhalen te vertellen en een berg foto's. Leuk. Zeg een goede reis terug gewenst. Tot gauw!

Verslag uit: Canada, Banff

Nathalie

Onze Nattie gaat op reis! Met Djoser een tour door Australie! Waar hoe, wat en waar kan ze jullie beter zelf vertellen door GEREGELD een reisverslagje op haar eigen, persoonlijke, voor haar alleen, privé, website te plaatsen. Af en toe een leuk fotootje erbij en wij zijn weer helemaal blij! We zijn vooral geinteresseerd in de smeuige verhalen, dat begrijp je wel. Als je dit leest, lieve Nat, dan zijn we gezellig aan de borrel bij Huize Stapel voor een farewell dinertje om je nog even een hart onder de riem te steken voor 't geval dat nodig is. Nee hoor, vooral om nog even gezellig samen een glas te drinken op de geweldige reis die je gaat maken en je op het hart te drukken dat je moet genieten en NOOIT met mate! Veel plezier met dit handige webboek en we hopen vaak van je te horen! dikke poen Manon