Melbourne - Coober Pedy - Reisverslag uit Coober Pedy, Australië van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu Melbourne - Coober Pedy - Reisverslag uit Coober Pedy, Australië van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu

Melbourne - Coober Pedy

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

22 Februari 2007 | Australië, Coober Pedy

Hallo allemaal,

T'is een tijdje terug. Veel gereden en gezien en op veel plaatsen geweest. Niet altijd tijd (en zin) een internetcafe op te zoeken.

De steden hier zijn leuk, maar daar komen we niet voor blijkt, vooral nu we het eerste deel van de outback gehad hebben.

Vanaf Melbourne the great oceanroad, nu, die was great. Met de helicopter over the 12 apostels. Super was dat.

Daarna via 2 kustplaatsjes,waarvan eentje, Robe, erg leuk was, richting Adelaide.

In Adelaide weer lekker gezwommen, heerlijke zee en nog heerlijkere golven!

Paar dagen geleden vertrokken vanuit Adelaide met als eerste doel Alice Springs (ik geloof dat we daar over een paar dagen de trein hebben).
Tocht was GEWELDIG, gewoon 2 dagen achter elkaar over onverharde weg. De outback is nu (helaas) niet rood, ivm overstromingen groeit er van alles.

In the Flinders Rangers (fantastisch, wil ik zeker terug), nog leuke dingen meegemaakt. In regen en onweer (heel onverstandig dus don't tell mom), een must do wandeling gemaakt met 2 jongens van de groep, gelukkig heelhuids beneden gekomen en daar door de rest met gejuich, en een irisch coffee ontvangen. Voor de goede orde, ik was Z..Knat!
Daarna snel door voor het avondeten, de "creek" die overdag droog stond, stond nu vol water. Iedereen de van uit, door het stromende water, de bus haalde het gelukkig ook, weer ingestapt en doorgereden naar het eetadres. Moest ontzettend denken aan the little house on the prairi. Schitterend was het daar, het was echt een geweldige ervaring.

Toen dus door the outback, t'is ongelofelijk, wat is dit land groot en weids en warm!!!
We zijn nu dus in Cooper Pedy, opaalmijnendorp waar we net "priscilla, queen off the dessert gezien hebben. Allemaal plekjes waar we al geweest zijn en nog naar toe gaan.
We slapen hier trouwens ondergronds (ivm hitte).

Morgen trekken we verder, richting Kings Canyon, moet ook geweldig zijn. Daarna Uluru of te wel Ayers Rock waar Cas en Ole me al veel over verteld hebben.

Nu, een tweede poging dit bericht te versturen, net mislukte het.

Nu, ga weer de hitte in, t'is hier denk ik 45 graden!!!

Guy, de webcam bekijk ik een keer als ik wat meer tijd heb.

Liefs, nathalie, met special love to MéMé.

• 22 Februari 2007 - 11:34

Ciel:

hoi nathalie,
    fijn om te lezen dat je zo geniet van je reis...wij hebben net 2 dagen veluwe achter de rug...leuk, maar gans aanders.......
    geniet ze nog en take care..
    ciel.

• 22 Februari 2007 - 17:19

R:

Hey Skippy,
    Je hebt het nog steeds goed naar je zin begrijp ik. Prima, houden zo. Blijf je "volgen". Bis veurziechtig.

R

• 22 Februari 2007 - 22:15

Guy:

Hey Natack,
    Zo te horen gaat het je goed en heb je al veel gezien. Ik heb vanavond met Google Earth en Wikipedia zitten zoeken naar de plekken die je hebt gezien. Sjiek maan...
    Ut Mooswief is weer weg.
    Veel plezier en kus,
    Guy.

• 23 Februari 2007 - 03:14

Ann En Ed:

Hallo,

Zo te horen heb je het naar je zin. Dit kan ook bijna niet anders en wacht maar tot je Uluru ziet, dat was voor mij de echte outback (zoals in de flying doctors).
    Wij hebben Noord-Vietnam achter ons gelaten en bevinden ons nu in Centraal-Vietnam. Vertrekken morgen naar de kust en gaan een paar dagen relaxen.
    Groetjes en geniet ervan!!!! Hi Maid!
    Ann en Ed

• 23 Februari 2007 - 08:01

Yvonne:

Hey Natje,

Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan, maak veel foto's, kun je misschien een fotoavond houden met veel wijn!!
    Pas goed op jezelf!

Knuf

• 23 Februari 2007 - 13:23

Simone:

Super trip, met veel afwisseling....geniet ervan

see you

Simone

• 24 Februari 2007 - 15:15

Sas:

Zoals je schrijft de natuur overgeweldigend en prachtig! Het is dus anders dan het Nederlandse platteland en het kleine eiland waar ik op vertoef........maar dat wisten we al.........Buiten slapen onder de grond, en een ijskoud biertje zal er ook ingaan. Nathalie, geniet verder en ben benieuwd wat verder op je pad komt,

Liefs Sas

• 24 Februari 2007 - 16:53

Mama:

ik heb net alles gelezen.
    ik heb er pijn van aan mij ogen ik geloof dat het geweldig is met carnaval ben ik heel braaf geweest gisteren zondag was het feestje van ans en jo het was heel gezellig en lekker noonk jef was verguld met je kaart ik ook maak je geen zorgen en amuseer je goed veel liefs kusjes totziens mama

• 24 Februari 2007 - 17:00

Paula En Kees Jansen:

Dat klink allemaal fantastisch,ziet er na uit dat je een pracht vacantie doorbrengt downunder.Enjoy,leaving for Naples Florida they have 30degrees while we have 18 below Love Tante Paula en Oome Kees.

• 24 Februari 2007 - 18:46

Servaas:

hallo Nathalie, veer zien gelokkig weer boove water. Ut waor weer un prachtig fees.Veer zien now al twie daog aon beijkoume en gaon zoe weer lekker noa bed. ES iech get miejer tied hob lees iech wel ins alles devaan. Geneet devaan en de groete aon The Flying Docters en de vrowleij vaan Mc leod´s dauchters. Dikke peon en veul plezeer vaan SERMA XXX

• 25 Februari 2007 - 09:52

Sophie En Cyril:

hoi Nath, maak je een foto van een skippy en van een dolfijn voor ons.
    groetjes van sophie en cyril en karin em guy

• 25 Februari 2007 - 15:51

Melina :

Hallo Nathalie!
    Hoe gaat het? Volgens mij wel goed he? Klinkt allemaal superleuk, ben benieuwd naar de foto's. Heel veel plezier nog en tot ziens! Kus Melina

Nathalie

Onze Nattie gaat op reis! Met Djoser een tour door Australie! Waar hoe, wat en waar kan ze jullie beter zelf vertellen door GEREGELD een reisverslagje op haar eigen, persoonlijke, voor haar alleen, privé, website te plaatsen. Af en toe een leuk fotootje erbij en wij zijn weer helemaal blij! We zijn vooral geinteresseerd in de smeuige verhalen, dat begrijp je wel. Als je dit leest, lieve Nat, dan zijn we gezellig aan de borrel bij Huize Stapel voor een farewell dinertje om je nog even een hart onder de riem te steken voor 't geval dat nodig is. Nee hoor, vooral om nog even gezellig samen een glas te drinken op de geweldige reis die je gaat maken en je op het hart te drukken dat je moet genieten en NOOIT met mate! Veel plezier met dit handige webboek en we hopen vaak van je te horen! dikke poen Manon