Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

14 Februari 2007 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal, dit maal vanuit Melbourne.

Allereerst, welkom Ine en Peter, wat leuk.
Doe de groeten aan Chantalle, hoe is het met haar en bevalt het haar???

Nu, Na de Blue Mountains op weg naar Canberra, de hoofdstad van Australie.
Een ONTZETTENDE lelijke stad!!!!
Omdat Sydney en Melbourne vochten om hoofdstad te zijn werd er een nieuwe plek gekozen, Canberra is volledig uit de grond gestampt. Een architect, niet genaamd ALR Roelings, heeft er een zootje van gemaakt, dat wil zeggen, hij had grootsheidswaanzin!
Ik heb mijn best gedaan, maar heb geen foto kunnen maken!
Gelukkig de dag er na door, door wijds, heuvelachtig, droog landschap naar Beechworth, een goudzoekerstadje. WEl aardig, leuk voor een middag! Het is inmiddels lekker weer, dus het hotel met zwembad kwam van pas.

Vandaag vertrokken uit Beechworth op naar Melbourne. Niet linea recta, hier zijn het geen tapijten, keramiek of iets anders, dan naar een wijngaard in de Yarra Valley noordelijk van Melbourne.
We hebben daar een wijn/kaasproeverij gehad (ook geitenkaas, moest aan patrick denken) en daarna een lunch, erg lekker.

Aan het eind van de middag vertrokken we naar Melbourne, waar we inmiddels een eerste indruk van gekregen hebben.
Morgen een hele dag hier, en dan via the ocean road (en the twelfe apostels) richting Adelaide).

Nu, een paar vragen beantwoorden.
In totaal zullen we 6000km rijden, van Alice Springs naar Darwin gaan we met de trein (the gahn) en van Darwin naar Cairns met een binnenlandse vlucht.
Ik geloofd dat van Adelaide naar Darwin 4000km zijn.

Over de groep. Er zijn dus 9 alleenreizenden en 3 koppels. Enkele van de alleenreizenden zijn einzelgangers en een koppel zoekt graag gezelschap dus we trekken meestal met een stelletje op.

Nu, dat was het weer voor nu.
Groet vanuit Melbourne en tot een volgende keer.

Nathalie

• 14 Februari 2007 - 12:32

Mimi@roelings.nl:

Verrast door je reis-impressies en ik kijk uit naar de volgenden !

• 14 Februari 2007 - 13:29

Ann En Ed:

Fijn dat alles naar wens verloopt.
    Na enkele dagen Kuala Lumpur zijn we ondertussen in Hanoi (Vietnam).Wat een chaos en hectiek. Overal brommertjes die toeteren, mensen die je aanspreken,....
    Morgen gaan we een tocht met een overnachting op een boot maken. We zijn benieuwd.
    Tot snel,
    Ann en Ed

• 14 Februari 2007 - 13:37

Sas:

Hier is ook het carnaval 'losgebrasten'........wordt er ook carnaval in Australie gevierd of sort of!?
    Have fun!

• 15 Februari 2007 - 21:11

Jansen-Hofman:

Fantastis,zo'n reis klinkt hardstikke goed, jij bent nu al in Noord america geweest en nu Australie. Wij hebben bijna 2 meter sneeuw hier en kunnen haast niet wachten op 1 Maart, dan gaan we naar Florida voor een maand. Maar we zijn er niet alleen . een hoop bezoek selfs je Oome Willy komt voor 10 dagen, om lekker warm te worden. Lots of Love Tante Paula en Oome Kees.

• 16 Februari 2007 - 10:45

Huub:

bedankt voor het reisverslag, geniet van het moment. Gezien het aantal km. wat je gaat afleggen: regelmatig je zitvlees ontspannen!!!!

• 16 Februari 2007 - 15:16

Peter/ine:

chantal bevalt het prima in mexico,heeft geen zin meer om terug te komen,lees haar verslagen op weblog,chantalhofman.waarbenjij.nu
    neem wel ff de tijd ongeveer 150 foto,s.
    verder nog veel plezier tot de vlgde keer

• 16 Februari 2007 - 17:14

Ingrid:

Hoi nat,
    Er is iets mis geweest met de ontvangst van jouw mails. Mijn spam filter is een beetje te streng geweest waardoor ik jouw berichten niet ontving. Heb inmiddels de reisverslagen gelezen en zo te lezen heb je het prima naar je zin. Nou geniet ze en ik ga me vanavond eine drinke en zie wel hoe ver ik kom deze vasteloavend.....
    poen Ing

• 16 Februari 2007 - 17:18

Pedro:

Lieve "Nattie",

Dank voor je kaart. Je wordt dus nog altijd met mij geconfronteerd (vote for Pedro) Ik heb het shirt (gekocht in New York afgelopen augustus). Toeval bestaat niet. Geniet van je reis. Later meer........... Pedro

• 18 Februari 2007 - 18:54

Chantal Hofman:

Hola Nathalie,
    hier een bericht vanuit Puerto Escondido, het surfersparadijs vd wereld!Vind dit super, wil eigenlijk niet meer weg, maar dan wel terug naar Oaxaca!Dit is mijn site: chantalhofman.waarbenjij.nu
    Ook sjiek wat jij aant doen bent. Australie sounds interesting!

Groetjes en tot in NL

• 19 Februari 2007 - 10:01

Gerda:

Hallo Nathalie, mijn ski-vakantie
    zit er weer op! ik ga je weer volgen!! hardstikke leuk je verslagen.veel plezier!! xGerda

• 23 Februari 2007 - 13:00

Jose Jacobs:

Ha Nathalia, Fantastisch je verslagen en natuurlijk zeker alle indrukken die je opdoet. Zo te lezen bevalt het je uitstekend, maar niet meer van die gevaarlijke dingen doen he!?! Geniet ze nog en ik hoop dat ik je de komende tijd wat frequenter kan volgen... ja... mijn computer ligt nog steeds in de kreukels!! Doei, groetjes Jose

Nathalie

Onze Nattie gaat op reis! Met Djoser een tour door Australie! Waar hoe, wat en waar kan ze jullie beter zelf vertellen door GEREGELD een reisverslagje op haar eigen, persoonlijke, voor haar alleen, privé, website te plaatsen. Af en toe een leuk fotootje erbij en wij zijn weer helemaal blij! We zijn vooral geinteresseerd in de smeuige verhalen, dat begrijp je wel. Als je dit leest, lieve Nat, dan zijn we gezellig aan de borrel bij Huize Stapel voor een farewell dinertje om je nog even een hart onder de riem te steken voor 't geval dat nodig is. Nee hoor, vooral om nog even gezellig samen een glas te drinken op de geweldige reis die je gaat maken en je op het hart te drukken dat je moet genieten en NOOIT met mate! Veel plezier met dit handige webboek en we hopen vaak van je te horen! dikke poen Manon