Kings Canyon / Uluru / Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu Kings Canyon / Uluru / Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu

Kings Canyon / Uluru / Alice Springs

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

26 Februari 2007 | Australië, Alice Springs

Hallo allemaal,

Het is nu maandagmiddag kwart voor 2 (jullie liggen te pitten, minus 8,5 uur) en ik zit hier lekker koel in een internetcafe mijn tijd af te wachten. Word om 3 uur verwacht bij de bus, dan naar het station voor de reis met de GAHN van Alice Springs naar Katherine (Kakadu NP).

Ik heb mijn opschrijfboekje niet bij me, dus moet wat uit de losse hand opschrijven. We zien hier ZOVEEL, dan je moeite moet doen om te bedenken van je gisteren gedaan hebt.

Ben verliefd op de outback!! Wil hier zeker terugkomen, juli en augustus schijnen daarvoor perfect te zijn, dan is het rond de 20 graden. T'is hier momenteel "bloody fucking hot" excusez le mot, maar de temperatuur loopt in de schaduw op tot 45 graden. Wandelingen worden verboden ivm de hitte!!!

Nu, na Coober Pedy dus naar het noorden, de weersverwachtingen zijn hier heel onvoorspelbaar, met regen op die rode aarde veranderen de wegen in ijsbanen, we hebben dan ook wat aanpassingen gedaan en gecampeerd op plekken waar alleen maar een benzinepomp staat.

Eergisteren waren we geloof ik in Kings Canyon. We hebben daar een wandeling gedaan naar de plek waar de dames (of zijn het de heren) van Priscilla, Queen off the dessert ook gestaan hebben. Heel indrukwekkend!
In Kings Canyon ging de radiator van de bus kapot, en aangezien je hier onder airco niet ver komt, hebben we op een nieuwe bus moeten wachten. We zijn dus niet in de loop van de ochtend doorgereden naar Uluru (Ayers Rock), maar hebben lekker gerelaxed op een bijzonder mooie camping met zwembad. De nieuwe bus (a bitsch volgens de trekleider), kwam om 3 uur, dus meteen op pad. Die bitsch was ook niet je van het, die ging niet hard, maar de airco deed het wel.

Uiteindelijk op tijd bij Ayers Rock aangekomen voor de SunSet!! Lekker touristisch, 20 bussen, iedereen aan de champagne (wij ook), wachten op de sunset. Tja, de Rock kleurt inderdaad.
De dag erna om de Rock heen, we mochten niet klimmen ivm de wind, dus die beslissing (wel of niet klimmen) hoefden we niet te nemen.
's-Middags naar the Olga's, dat zijn 36 kleine "rocky's" die eigenlijk net zo indrukwekkend zijn.

Vanmorgen weer HEEl vroeg op, omdat die bus niet doorrijdt en we toch wat van Alice Springs moeten zien. Vanmorgen bij de flying docters geweest en net even het centrum ingelopen. Erg ongezellig, een straat met 4 grote "moles" of hoe schrijf je dat. Hier durf je s'avonds niet te lopen, het enige voordeel is dat er airco is!

Nu, ik denk dat ik wel weer genoeg geschreven heb en jullie op de hoogte heb gehouden!

Tot een volgende keer.
Groeten en liefs, of zoals ze hier zeggen, no worries en cheers mate!

Nathalie

• 26 Februari 2007 - 06:41

Guy:

Ja! Gewonnen! Eerste reactie.
    Kusjes, Guy, Karin, Sophie en Cyril

• 26 Februari 2007 - 10:27

Anniek:

Heb je ook al kangoeroes en dingo's gezien? Dat lees ik net want ik heb de Djosergids even erbij genomen om te kijken hoe je route loopt. De volgende keer ga ik met je mee hoor!

• 26 Februari 2007 - 15:17

Ingrid:

klinkt allemal bijzonder en anders dan anders. ik wil het zien. hopenlijk maak je veel foto's. geniet ze. x

• 26 Februari 2007 - 17:13

Vonnie:

nou mate heel indrukwekkend allemaal. En wat jij te veel hebt aan warmte daar, stuur je maar naar ons toe!!bedankt voor je fucking exciting card mate! knuf

• 26 Februari 2007 - 19:16

Liekepieke:

Ik ga mee.......
    hatsoe.
    Ongelooflijk dat je op zo'n afstand zo heerlijk zit te genieten. de temp. is inderdeed fuckingdiefuckfuck.
    Hier is het ook warm, heb zin in winter, jij ook natuurlijk.
    Boe blieve de foto's??

Hatsoe, gewoon door gaan..
    Lieke

• 27 Februari 2007 - 12:29

Karin:

ben heel benieuwd naar je foto's en die mensen die je hebt ontmoet. Vorige week zijn we gaan skieen, was heerlijk. Nu ben ik op mijn werk, en het regent heel veel en heel hard.
    Ik wens je nog een hele bijzondere tijd.
    karin

• 27 Februari 2007 - 20:06

Monica:

Ha Jij,
    Zo te lezen heb je het goed naar je zin. Mooi zo, kun je er ook weer helemaal tegen als je weer op het azM komt. De post is al een redelijk bergje en de telefoon staat roodgloeiend van jonge aankomende verpleegsters die graag jouw verhalen van de flying dockter willen horen. Maar geniet jij nu nog maar lekker. Ben wel benieuwd naar de foto's.
    Gr monica

Nathalie

Onze Nattie gaat op reis! Met Djoser een tour door Australie! Waar hoe, wat en waar kan ze jullie beter zelf vertellen door GEREGELD een reisverslagje op haar eigen, persoonlijke, voor haar alleen, privé, website te plaatsen. Af en toe een leuk fotootje erbij en wij zijn weer helemaal blij! We zijn vooral geinteresseerd in de smeuige verhalen, dat begrijp je wel. Als je dit leest, lieve Nat, dan zijn we gezellig aan de borrel bij Huize Stapel voor een farewell dinertje om je nog even een hart onder de riem te steken voor 't geval dat nodig is. Nee hoor, vooral om nog even gezellig samen een glas te drinken op de geweldige reis die je gaat maken en je op het hart te drukken dat je moet genieten en NOOIT met mate! Veel plezier met dit handige webboek en we hopen vaak van je te horen! dikke poen Manon