AUSSI LAANGUICH - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu AUSSI LAANGUICH - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu

AUSSI LAANGUICH

Door: Aboo Reeginal

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

31 Januari 2007 | Nederland, Amsterdam

Kleine woordenlijst

Amber fluid = Bier; 'Let's have a quick transfusion of amber fluid'
Ankle-bitter = Een klein kind
Arvo = Een kopje thee in de namiddag: "Pop in for arvo tea"
Aussie salute = Het handgebaar (wuiven) dat je maakt om de vliegen weg te jagen
Banana Bender= Inwoner uit Queensland
Barbie = Barbecue
Beauty! = Geweldig, mooi, te gek!
Billabong = Een waterpartij in een droge rivierbedding
Billy = Theepot (in de Outback op het vuur)
Bird = Meisje
Bloke = Een man/vent
Brolly = Umbrella
BYO = 'Bring Your Own' drinks (in sommige restaurants worden geen drankjes geserveerd en moet je dus zelf meenemen)
Coathanger = Uitdrukking voor de Sydney Harbour Bridge
Cobber = Een hele goede vriend
Crook = Zo voel je je als je ziek bent/boos bent; 'Don't go crook on me for getting crook'
Dunny = Het toilet
Fair dinkum = Eerlijk, echt
G'day = Hallo
Hard yakka = Zwaar werk
How are ya = Hoe gaat het ermee?
Legless = Iemand die stomdronken is
Mate = Vriend, maatje. Iedereen die je maatje is of wil zijn; van de Minister tot de buurman
Mozzies = Mosquitos
Tucker = Eten/voedsel
Vegie = Groente

• 31 Januari 2007 - 13:44

Ashton & Larry:

"G'day mate, how ya goin'? Listen, tonight we have an Aussie barbie. Just call in and bring a couple of blokes and Sheilas and BYO. Stubbies will do! If you're lucky, there's gonna be a few Pommies and Kiwi's as well. So you're coming? Good 'n ya! What you're saying? The Coathanger has burned down? Fair Dinkum! Well, I'll hear the story in the arvo. C-ya!"

Nathalie

Onze Nattie gaat op reis! Met Djoser een tour door Australie! Waar hoe, wat en waar kan ze jullie beter zelf vertellen door GEREGELD een reisverslagje op haar eigen, persoonlijke, voor haar alleen, privé, website te plaatsen. Af en toe een leuk fotootje erbij en wij zijn weer helemaal blij! We zijn vooral geinteresseerd in de smeuige verhalen, dat begrijp je wel. Als je dit leest, lieve Nat, dan zijn we gezellig aan de borrel bij Huize Stapel voor een farewell dinertje om je nog even een hart onder de riem te steken voor 't geval dat nodig is. Nee hoor, vooral om nog even gezellig samen een glas te drinken op de geweldige reis die je gaat maken en je op het hart te drukken dat je moet genieten en NOOIT met mate! Veel plezier met dit handige webboek en we hopen vaak van je te horen! dikke poen Manon