Havanna -------> Camaguey - Reisverslag uit Camagüey, Cuba van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu Havanna -------> Camaguey - Reisverslag uit Camagüey, Cuba van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu

Havanna -------> Camaguey

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

11 April 2008 | Cuba, Camagüey

Hallo allemaal,

Even bijkomen in een koel internetcafe in Camaguey. We hebben net een rondtour op "bycitaxi" gehad hier. Was even erg heftig. T'is niet eerlijk verdeeld op de wereld (maar dat wisten we al), maar het kwam even boven. De mensen hier hebben geen honger, zien er goed gekleed uit, de woningen zijn sober maar schoon, maar als je die kinderen ziet, met die schattige gezichtjes en die prachtige ogen, ...... nu ik hield het even niet droog.

Nu, van Havanna naar Pinar del Rio en Vinales naar de kalkstenen rotsen, de Mogotes. Erg mooi daar, wandeling gemaakt en vanalles te horen gekregen hoe de mensen daar leven. De mannen hebben we niet gezien, het was zondag, die gingen naar een "illegale" cock-fight, het was een af en aangerij van paard en wagen, en de kakelende hanen wisten niet waar ze heen gingen.

Van Pinar del Rio naar Cienfeguos en daarna door naar Trinidad. De steden hier zijn hetzelfde. De pleinen zijn / worden opgeknapt en dat hoe verder je van het centrum afkomt, hoe armoediger en viezer het wordt. Wij houden ons dus maar in "het centrum" met de koloniale panden in alle diverse pastelkleuren geschilderd.
Trinidad was leuk. We hebben ons s'avonds goed geamuseerd op de trappen naast de kathedraal waar life muziek wordt gespeeld, waar salsa wordt gedansd en waar de mojito, de pinacolada en de cubalibre rijkelijk stroomt. Het bier is overigens ook lekker (Christal en Bucanero).

Na Trinidad (gisteren) door via Sancti Spiritus, een heel leuk plaatsje waar we vooral lekker gegeten hebben. Het eten is hier vooralsnog erg eentonig, kip, rund, varken of vis en dan met rijst en wat groenten. Kleine porties (gelukkig maar), want 2 keer per dag warm!!! Ben een ton als ik terug ben :-(

Nu, dat was het verslag tot nu in vogelvlucht. We lunchen hier nog in Camaguey en gaan dan door naar de Sierra Maestre, het " verblijf" van waaruit Che Guevara en Fidel Castro geopereerd hebben voordat ze Cuba overnamen.

Verder alles okay hier, het is vooral warm met s'middags zo nu en dan een bui.

Liefs en hopelijk snel tot een volgende keer.

XXX Nathalie

• 11 April 2008 - 18:50

Henk:

Hey Natha',
    Toch wel 'holy ground' die plek van Fidel en Che. Je verslag roept een sfeertje op dat wij hier bepaald NIET hebben. Geweldig. Geniet ervan !
    Henk.

• 11 April 2008 - 19:31

Liedje:

wat een geweldige vakantie heb je toch!!! Mis je heel erg, maar geniet ervan. Kan weer geen muziek downlooden. Was er even voor gaan zitten, maar kan net zo goed op de bank gaan hangen. Ga dit weekend naar meniek. Ga jij nog genieten deze week. Ben benieuwd of je dit nog eregens in cuba kunt lezen.
    Lief, daag schattepie, dien puimeke

• 11 April 2008 - 21:00

Manon:

Heey Natsje,

How about zee salsa dancing??? Ik hoor er niets over!!!
    Bedankt nog voor je verjaardagssmsje! Je was idd de eerste. Ik ben blij dat je zo veel ziet, meemaakt en geniet! Maak je ook footokes? Tot gauw weer, op 't net.
    poen
    Manon

• 12 April 2008 - 11:14

Anniek:

Hoi Nathalie,
    Hoe is trouwens de groep waarmee je op reis bent?

• 12 April 2008 - 19:19

Cees:

dag leeve,
    wist je even niet te vinden....
    het is hier inderdaad alles behalve wat lijkt op cubaanse sferen...mis je ook wel .... maar je hebt het naar je zin en daar gaat het om....geniet ervan....nog een week...en daan bist te weer eine vaan us??!! ben erg benieuwd naar je verhalen en bijbehorende beelden!!
    hiel veul poene van Pe, Ce en Jo!

• 15 April 2008 - 07:40

Pascale:

Goed om te horen dat he leuk is, lekker veel eten, hmmm we gaan wel een Salsa burger eten als je terug bent bij de Mc Don. Zat vorige week nog helemaal in de Moslim-sfeer hier op kantoor met het uitrollen van kleedjes van de gasten om te bidden,,, pff 6 x per dag is veel. Groetjes, P

• 15 April 2008 - 09:34

Marion:

Hey Natsche,

alles oké. Het weer hier is ..., neem je wat zon mee?
    Hoe is de groep? Zitten er leuke mannen tussen? Wel terugkomen hè, het is stil hier zonder jou. De vakantie zit er alweer bijna op, hoop dat je hebt genoten, tot maandag.

groeten Marion

• 15 April 2008 - 13:50

Gosé:

hoi Nath,

toch fijn um nog get vaan diech te huure. Iech lees dats diech ut dao weer fijn vinds. Geneet nog eve want heij is ut ´zo nu en dan GEEN bui´.
    Est diech terrök bis kletse veer beij!

• 15 April 2008 - 15:43

Marjon Castro:

Heij Nathalie,

Effe gauw een berichtje vanuit het azM!!
    Ik lees het al, je bent goed bezig en heeeeerlijk aan het genieten. Je hebt gelijk. Nog effe en dan ben ik aan de beurt!! Het weer hier is hopeloos, regen, regen en nog eens regen, moedeloos word je ervan. Maar enfin, profiteer er nog maar van want het is zo voorbij. Enfin, doe de broertjes Castro maar de groeten en we zien ons (maar denk daar nog maar effe niet aan.
    Daaaaaaaaaag, de Kemp.

• 16 April 2008 - 07:37

Ingrid:

Goeje morgen, natsje. Geniet er nog even van. En neem voor ons wat zon mee, want het is hier knudde. 's Morgens erg koud op de fiets. Ben benieuwd naar je live verslag van je geweldige reis. Groeten en tot maandag.

Verslag uit: Cuba, Camagüey

Havanna

31 Maart 2008

Opnieuw op pad
Nathalie

Onze Nattie gaat op reis! Met Djoser een tour door Australie! Waar hoe, wat en waar kan ze jullie beter zelf vertellen door GEREGELD een reisverslagje op haar eigen, persoonlijke, voor haar alleen, privé, website te plaatsen. Af en toe een leuk fotootje erbij en wij zijn weer helemaal blij! We zijn vooral geinteresseerd in de smeuige verhalen, dat begrijp je wel. Als je dit leest, lieve Nat, dan zijn we gezellig aan de borrel bij Huize Stapel voor een farewell dinertje om je nog even een hart onder de riem te steken voor 't geval dat nodig is. Nee hoor, vooral om nog even gezellig samen een glas te drinken op de geweldige reis die je gaat maken en je op het hart te drukken dat je moet genieten en NOOIT met mate! Veel plezier met dit handige webboek en we hopen vaak van je te horen! dikke poen Manon