Van Hanoi naar Ha Long Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu Van Hanoi naar Ha Long Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu

Van Hanoi naar Ha Long Bay

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

28 Juni 2014 | Vietnam, Hạ Long

De bus brengt ons in een uur of 3 naar het aan de kust gelegen Ha Long. Bij aankomst zien we in de verte de kalkstenen eilandjes al liggen. Ha Long Bay is 2 keer opgenomen op de werelderfgoedlijst van Unesco: in 1994 vanwege de natuurlijke schoonheid, in 2000 om zijn biodiversiteit.

In de haven van Ha Long gaan we om 12.00 uur aan boord van een grote boot. We varen direct uit, schuiven direct aan voor de lunch en ondertussen varen we tussen de eilandjes door, een heel mooi gezicht. We zitten niet in het hoogseizoen dus het aantal andere boten dat voor ons uit vaart of voor anker gaat valt mee.

In de late namiddag varen we met een kleinere boot naar een van de eilandjes. We beklimmen hier 425 treden, eigenlijk niet te doen met die hitte, maar de beloning op de top maakt het allemaal helemaal goed: een schitterend uitzicht ! Het uitje wordt afgesloten met een uurtje zwemmen en het strand. Zwemmen is helaas niet echt verfrissend, er drijven (schijnbaar) keutels in de zee en het water is lauw. Zwemmen vanaf de boot is in verband met een ongeval, helaas verboden.

Na weer een lekkere avondmaal, de avond doorgebracht op het dek, het is warm!
De volgende ochtend brengen we na het ontbijt een bezoek aan een van de grotten van Ha Long, de enorme Hang Dau Go (Grot van de houten Staken). Hier bevinden zich 3 grotten achter elkaar, big, bigger, biggest. De laatste grot wordt niet voor niets de grot van de verrassing genoemd. Aparte plafonds en veel stalagmieten en -tieten die veel gelijkenis vertonen met mensen en dieren.

Na het bezoek aan de grotten varen we in 1,5 uur terug naar de haven van Ha Long.
We hopen rond een uur of 4 terug te zijn in Hanoi waarna we de middag, morgen (vrijdag) de hele dag en zaterdag tot een uur of 4 nog kunnen doorbrengen voordat we via Hongkong weer terug vliegen naar Amsterdam.

De vrije dag wordt 's-morgens gebruikt voor een fietstocht door de oude wijk, waarna we buiten het centrum het mausoleum van Ho Chi Min bekijken. Het is (gelukkig) dicht, dus we hoeven niet de rij in. Ook het koninklijk paleis alsmede de woning waar Ho Chi Min tijdens zijn verblijf in Hanoi verbleef kunnen we bekijken. De eenzuilige pagode staat helaas in de stijgers, dus het laatste "culturele" bezoek is aan de Tempel van de Literatuur.

De lunch gebruiken we bij KOTO. KOTO is een non profit organisatie die straatkinderen in Vietnam een kans geeft. Ze volgen een opleiding waarbij ze levenservaring op doen, Engels leren en in een restaurant leren werken, bediening en/of keuken.

Na de lunch loop ik met mijn kamergenote rustig terug door de bruisende stad naar het hotel waarbij natuurlijk nog het een en ander wordt ingeslagen.

De laatste avond wordt afgesloten met een gezamelijk etentje en een bezoek aan een Karaoke bar. Hoewel niet iedereen hier zin in heeft, was het een leuke avond!

Het is nu zaterdagmorgen, tas is bijna gepakt. Rond 11 uur gaan enkelen van de groep nog naar een Spa om te relaxen en de tijd te overbruggen. Om 15.30 uur vertrekken we naar het vliegveld. We vliegen geloof ik om 19.30 uur waarna we zondagochtend om 07.00 uur op Schiphol landen.
Daarna wacht de NS met zijn werkzaamheden aan het spoor en kan het "echte" leven weer beginnen.

Groet Nathalie

• 28 Juni 2014 - 06:57

Tach:

Dikke poen and safe flight Naatsje...see ya soon x

• 28 Juni 2014 - 14:43

Kirsten:

Zo genoten van je reisverslagen. Dank voor het mogen meegenieten.
    Heel goede reis terug!

• 28 Juni 2014 - 15:24

Ingrid:

Je bent echt goed in het schrijven van reisverhalen. Ik heb ze met plezier gelezen. Heel goede reis en we zien ons volgende week!

• 30 Juni 2014 - 09:49

Liesbeth Vinck:

Hoi Nath,
    Heel leuk om alles te lezen wat je hebt meegemaakt, hoop dat je weer veilig bent geland. Tot ziens.
    Groetjes
    Liesbeth

• 30 Juni 2014 - 12:51

Ans:

Hoi Nathalie,
    Ik hoop dat je inmiddels veilig op Schiphol geland bent en weer safe aangekomen bent in je geliefde Maastricht. Leuk die reisverhalen. Ongelooflijk dat die mensen daar zo op dit moment leven en net als ons nu hun dingen doen. Het lijkt net een film. Wat een andere wereld en wat een armoede in onze ogen. Je foto's vind ik dan ook prachtig. Ben benieuwd naar je live-verhalen over je reis. Maar weer snel een filmpie plannen.
    Groeten,
    Ans

Verslag uit: Vietnam, Hạ Long

Nathalie

Onze Nattie gaat op reis! Met Djoser een tour door Australie! Waar hoe, wat en waar kan ze jullie beter zelf vertellen door GEREGELD een reisverslagje op haar eigen, persoonlijke, voor haar alleen, privé, website te plaatsen. Af en toe een leuk fotootje erbij en wij zijn weer helemaal blij! We zijn vooral geinteresseerd in de smeuige verhalen, dat begrijp je wel. Als je dit leest, lieve Nat, dan zijn we gezellig aan de borrel bij Huize Stapel voor een farewell dinertje om je nog even een hart onder de riem te steken voor 't geval dat nodig is. Nee hoor, vooral om nog even gezellig samen een glas te drinken op de geweldige reis die je gaat maken en je op het hart te drukken dat je moet genieten en NOOIT met mate! Veel plezier met dit handige webboek en we hopen vaak van je te horen! dikke poen Manon

Verslag gelezen: 2047