The Gahn / Kakadu NP / Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu The Gahn / Kakadu NP / Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu

The Gahn / Kakadu NP / Darwin

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

28 Februari 2007 | Australië, Darwin

Hallo, hier ben ik weer, vanuit Darwin ditmaal.

Nu, de treinreis met de GAHN was in die zin een ervaring omdat hij maar 80 km/uur reed, hij (volgens plan) ergens in de middle of nowhere 3 uur heeft stil gestaan en er ergens midden in de nacht 2 mannen door de politie van de trein af werden gehaald. We hadden bijna een wagon voor ons 16'n alleen, dus meteen na vertrek werd de stoel voor je omgedraaid, zodat je met je voeten op de voorste stoel kon liggen.
Verder kan ik hier niet veel leuks over vertellen, het was een heavy nacht!!!

Aangekomen in Katherine, stond het busje alweer op ons te wachten en zijn we doorgereden naar Kakadu NP. Hier sliepen we in lodges. Uiteindelijk hebben we van de 7 nachten camperen, maar 1 keer de tent opgezet, en er niet in geslapen. De rest waren lodges, reeds opstaande tenten of gewoon lekker buiten (op SWAG's, voor de kenners). De donsslaapzak van BB&XA4 is dus niet echt nodig geweest maar diende wel lekker als extra matrasje!

s'Middags een tocht gemaakt over de Yellow Water en the Alligator River. Ongelofelijk groen hier, prachtige bomen, veel gras, net Nederland, met dien verschil dat het zover je kan kijken water is! Aan het einde van de boottocht begon het te regenen, en dit heeft het tot het slapengaan gedaan. Een echte tropische regenbui. Het koelt niet af en alles is klam!

Vanmorgen zouden we via een B-weg richting Darwin rijden, maar het bleek al snel dat dit wel eens niet mogelijk zou kunnen zijn! En ja hoor, de weg was afgesloten, overstromingen. Heel jammer, maar het gaf wel prachtige beelden al dat water tot aan de wegrand.
Dus terug het park uit en over the Stuart Highway naar Darwin. Voordeel hiervan is dat we EINDELIJK een Road Train hebben gezien. Heel indrukwekkend!

Nu, in Darwin was het droog, nu, 21.25 uur regent het alweer.

Scott, de trekleader, heeft ons in ieder geval veilig van de ene kant van het continent naar de andere kant gereden (in totaal ongeveer 6.000 km). Dat lijkt heel veel, maar zo hebben we het niet ervaren. Ik blijf erbij, de reizen van Djoser zijn erg goed samengesteld!

Het rijden is dus nu voorbij. Morgen nog wat relaxen hier in Darwin en wat shoppen. Overmorgenvroeg de vlucht naar Cairns waar we misschien ook nog spannende dingen gaan doen, ik zal er nog geen melding van maken, dat horen jullie wel als ik thuis ben.

Nou mensen, no worries about me, everything still okay en ik laat snel weer wat van me horen.

Liefs Nathalie

• 28 Februari 2007 - 12:37

Michel:

Hoi Nath, super om te lezen dat je het goed naar je zin hebt. Geniet er van. Heb je nog "downies" gezien daar downunder?

• 28 Februari 2007 - 12:48

Pedro:

gdeng gdeng, jeetje wat een afstanden die je aflegt. Je maakt me 'warm' om ook zo'n wereldreis te maken, ik ga het zeker overwegen. Hou je taai, geniet en een zoen.

• 28 Februari 2007 - 14:16

Ann en Ed

• 28 Februari 2007 - 18:25

Manon:

Hee Nat,

So far, so good! Tripje naar Parijs is gecancelled vanwege een obstinate galblaas van Henk die er op DIT moment vakkundig uitgesneden wordt. Drie dagen 1e hulp, slapeloze nachten, aanhoudende pijn en diverse onderzoeken hebben tot dit resultaat geleid. Kump good! poen

p.s we hebben voor Sittard gekozen, hoop niet dat je dat erg vindt........

• 28 Februari 2007 - 20:57

Guy:

Hoi sjat,
    geiste nog rafte ?
    kaop diech unne sjieke cowboy hoed !
    Guy.

• 02 Maart 2007 - 10:55

Anniek:

Hoi Nathalie,
    Gaaf hoor wat ik allemaal lees, ik ben enorm benieuwd naar de foto's. Hoeveel rolletjes heb je al volgeschoten?
    Groetjes Anniek

Nathalie

Onze Nattie gaat op reis! Met Djoser een tour door Australie! Waar hoe, wat en waar kan ze jullie beter zelf vertellen door GEREGELD een reisverslagje op haar eigen, persoonlijke, voor haar alleen, privé, website te plaatsen. Af en toe een leuk fotootje erbij en wij zijn weer helemaal blij! We zijn vooral geinteresseerd in de smeuige verhalen, dat begrijp je wel. Als je dit leest, lieve Nat, dan zijn we gezellig aan de borrel bij Huize Stapel voor een farewell dinertje om je nog even een hart onder de riem te steken voor 't geval dat nodig is. Nee hoor, vooral om nog even gezellig samen een glas te drinken op de geweldige reis die je gaat maken en je op het hart te drukken dat je moet genieten en NOOIT met mate! Veel plezier met dit handige webboek en we hopen vaak van je te horen! dikke poen Manon