Sukothai --> Chang Mai --> Trekking - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu Sukothai --> Chang Mai --> Trekking - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu

Sukothai --> Chang Mai --> Trekking

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

10 Augustus 2009 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal

Zoals jullie kunnen lezen hebben we de trekking overleefd.

Chang Mai is een leuke stad. Vanalles te beleven, thaise en europese (of amerikaanse) cultuur. Even geen zin in thais, dan naar de Sizzlers voor een "dikke, vette, smeuige" hamburger of naar Starbucks voor een kopje koffie.

De eerste vrije dag in Chang Mai niet bij het zwembad doorgebracht maar een fietstocht gemaakt door de Ping-vallei.
Was erg leuk, eerst met de fiets door de buitenwijken van Chang Mai, leuke plekjes en tentjes gezien. Een thais kopje koffie bij de coffee lovers van Chang Mai (op de hoek onder de bomen waar alle locals komen) en daarna op de fiets de stad uit, de vallei in, langs de rijstvelden. Lunch aan een meer met een perfecte timing want toen we ons geinstalleerd hadden onder de rieten huisjes, viel het met bakken uit de lucht.
Begeleiding van de fietstocht was erg royaal, 3 thai op de fiets mee en een volgwagen. De thai op de fiets die de weg voor ons afzetten wanneer we moesten oversteken, en de volgwagen met water en fruit! De terugweg was ook speciaal, niks binnen door, gewoon met de fiets over de snelweg. Kan hier allemaal!

Voor het weekend dus vertrokken nog wat meer naar het noorden. Een driedaagse trekking in aanwezigheid van 2 gidsen.
Na nog een laatste stop in een stadje voor de laatste inkopen (klamboe, wc-papier, zaklampen etc.etc.) door naar de "jungle". Te beginnen met een tocht met / op de olifanten. Hoewel ik hier in eerste instantie wat sceptisch tegenover stond, moet ik zeggen dat het erg leuk was. Onze Dombo had een "jong" van 5 maanden, dus dat was erg leuk. Bananen gaan "erin" als "ketellapper" dus langs de route voldoende standjes waar bananen bijgekocht konden worden.

Na de olifantentocht en een lunch eindelijk op pad. Een eerste afvaller hadden we al binnen de eerste 100 meter stijging. Na dit oponthoud verder.

Mocie tocht door de bossen, langs de rijstvelden met erg veel stijgingen dus de watervallen die we onderweg tegenkwamen waren zeer welkom. Echter weer op pad, na 10 minuten weer bezweet.

Onderweg werd gegeten in "huisjes" tussen de rijstvelden. De gidsen kookten. De overnachtingen ook op heel bijzonder locaties in afgelegen dorpen in huisjes op hoge poten, met z'n alleen in een slaapruimte onder de klamboe. De meesten niet veel geslapen vwg het gesnurk.

De omstandigheden waren niet zo erg als voorgesteld. We hebben geen varkens hoeven weg te slaan als we "onze behoeften" moesten doen. Er waren huisjes met "mik-wc's" en bij de laatste overnachting hadden we zelf iets wat op een (koude) douche leek!

Na drie dagen banjeren, mooi maar vermoeiend, terug in het hotel in Ghang Mai. Gisteren middag dus wat bijgekomen aan het zwembad.

Vanmorgen met een paar mensen van de groep nog een laatste tempel hier bezocht met een Song Thaew (een open laadbak die je hier kunt afhuren). 1000 baht voor een dag = 20 euro (met zijn vijven) Aangezien we niet meer op het programma hadden staan dan de tempel, op de terugweg maar (heel decadent) een tussenstop gemaakt bij starbucks voor een bijzonder machtige cafe frapuccino iced, pff.

Het is hier inmiddels 13.30 uur, bij jullie - 5 uur. We overbruggen de tijd tot 16.00 uur waarna we ons naar het station begeven waar om 16.30 uur de nachttrein naar Bangkok vertrekt. We komen daar morgenvroeg om 05.00 uur aan waarna we meteen doorrijden naar Kho Chang (ongeveer 6 uur). Hier zal de tijd voorbij vliegen, dus voor we het weten zijn we terug op het vliegveld van Bangkok, maar daar zullen we nog maar niet aan denken!

Hoor dat het bij jullie ook (heel) goed weer is! Fijn! Hoop dat het nog even aanhoudt :-).

Nou mensen, hier alles okay dus, geen rare dingen gebeurd, dus op naar een volgend, verveeld verhaal over wat we allemaal NIET doen in Kho Chang.

XXX Nathalie

• 10 Augustus 2009 - 07:13

Tacha:

hey wereldreizigster, Heerlijk jouw verhaal om mijn eerste werkdag mee te beginnen...:-)
    Klinkt wel een beetje alsof je na deze vakantie nog een vakantie nodig hebt om bij te komen van al die indrukken en warmte...

Amuseer je, pas op jezelf en ik ben erg benieuwd naar de foto's van de rijstvelden.
    Dikke poen, Tacha

• 10 Augustus 2009 - 08:09

Christine En Yve:

Ja nat, die olifantjes zijn iets groter toch als je er voor staat hé!

Amuseer je nog!

Chris

• 10 Augustus 2009 - 10:49

Lieke:

hub weer genote vaan dien verslaag. bin auch benuijd ofste gein las hub vaan de wind dee in dien verkansiegebied raos? Alles watste métmaaks maak groete indruk op miech, is toch ech sjiek toste zoen onverwach leuke verkansie hubs aon de aandere kant van de wereld!
    Is dee hamburger wel good bekoume, miestal is dat sjus get boeste de sjiet vaan kreigs, toch? De bis nog lekker un klein week in Thailand en geneet daorvaan. Iech wil nog wel zoen verslaag van diech leeze, duz....
    leefs

• 10 Augustus 2009 - 11:00

Sindy:

Hoi Nathalie!

Geweldig dit verslag!
    Die trekking hebben wij niet gedan,maar als ik dat lees denk ik...wauw..lijkt me bijzonder,maar ook erg heftig.
    Aangezien ik toen we in Thailand waren erge last had van mijn hielspoor,was dit ook niks voor mij geweest.We hebben toen idd ook erg genoten van de rit op de olifant,en alles eromheen.
    De treinreis naar Bangkok is ook echt super,hoop dat je nog een paar mooie dagen hebt...en geniet ook maar even van een paar dagen niksen in Kho Chang.lekker nog een massage nemen enz.voor je t weet ben je weer terug...maar t weer is hier iid in elk geval ook goed!!
    Foto's wil ik ook zien!!!

Nog veel plezier!x,Sin

• 10 Augustus 2009 - 13:28

Gerda:

Ha!! Nathalie,
    De verslagen worden steeds spannender,heel leuk om te lezen en je zo te volgen!!
    Nog veel plezier x Gerda

• 10 Augustus 2009 - 15:03

Manon:

Wat een beeldend verhaal. Ik heb de indruk dat deze trip je veel beter bevalt dan de Cuba-reis?! Klink zeer goed! Hier idd lekker weer. Ik ga nog een weekje met Ing richting U6. De laatste week van 8. Lopen we elkaar dan mis? Enfin, tijd genoeg om bij te kletsen!
    XM

• 10 Augustus 2009 - 17:44

Sas:

Gelukkig, al de ´beestjes van de jungle´ hebben jullie met rust gelaten...en olifanten die zijn o.k, toch ?!

Zo te lezen heb je het goed naar zin en ben benieuwd zoals meerderen naar de foto´s van de jungle, watervallen en rijstvelden...........

Geniet want de tijd gaat snel.......

Zie je snel rond het Prvnmnt...

Take care Bon nochi

• 11 Augustus 2009 - 00:37

Paula And Kees :

It sounds like an interesting trip!! And you are having fun,that is fantastik. We where op north for a few days and so we are a little late. We will be in Holland in just over two weeks.enjoy the rest of your holidays, and we will see you soon, Love de Canadese!!!!!

• 11 Augustus 2009 - 07:20

Xavier:

Leuk om te lezen !!!

• 12 Augustus 2009 - 04:21

Nahalie:

hoi nat
    leuk om je verhaal te lezen. ik kan me er echt een voorstelling van maken. wat vind je van de thaise mensen? nog leuke mensen buiten de groep ontmoet of zijn jullie vooral met elkaar bezig? geniet nog van je laatste dagen! groetjes Ingx

• 12 Augustus 2009 - 04:23

Ingrid:

het bericht van nathalie is geschreven door ingrid :-)

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Nathalie

Onze Nattie gaat op reis! Met Djoser een tour door Australie! Waar hoe, wat en waar kan ze jullie beter zelf vertellen door GEREGELD een reisverslagje op haar eigen, persoonlijke, voor haar alleen, privé, website te plaatsen. Af en toe een leuk fotootje erbij en wij zijn weer helemaal blij! We zijn vooral geinteresseerd in de smeuige verhalen, dat begrijp je wel. Als je dit leest, lieve Nat, dan zijn we gezellig aan de borrel bij Huize Stapel voor een farewell dinertje om je nog even een hart onder de riem te steken voor 't geval dat nodig is. Nee hoor, vooral om nog even gezellig samen een glas te drinken op de geweldige reis die je gaat maken en je op het hart te drukken dat je moet genieten en NOOIT met mate! Veel plezier met dit handige webboek en we hopen vaak van je te horen! dikke poen Manon