Bangkok Leeft!!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu Bangkok Leeft!!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Hofman - WaarBenJij.nu

Bangkok Leeft!!!!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

27 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Hier een eerste up-date!

Na alle verontrustende berichten over lange rijen op Schiphol, kan ik mededelen dat ik nog nooit zo snel ingecheckt ben en mijn bagage kwijt ben geweest. Binnen 5 minuten was alles gepiept!

Vlucht ging goed. Beetje turbulentie onderweg en bij het landen, dus met een knoop in mijn maag het vliegtuig uit. Aangezien ik niet samen met mijn groep heb gevlogen en eerder aankwam dan de rest, moest ik op Bangkok Airport even wachten. Maar ik werd opgewacht door ons Thaise Reisgids. Best stoer, hij stond daar met een bordje met NATHALIE HOFMAN, hihi.
Ik werd geparkeerd bij Thai Magic Food en werd geacht daar 2 uurtjes te wachten. Maar het was er koel, een colaatje erbij (om wat te "boeren"), dus goed uit te houden.

Van het vliegveld, samen met de rest van de groep naar het hotel. Een leuke gemixte groep, jong en oud, 2 families met kinderen van tussen de 12 en 18 en genoeg "jonge" mensen.

De eerste avond naar de "backpackers"-straat Khao San Road en daar voor 65 Baht wat gegeten (keer 2, min 2 nullen = euro's = niet veel dus).

Inmiddels is het maandagavond 22.00 uur. Voor jullie 5 uur eerder. Drukke dag gehad vandaag. Het koninklijk Paleis bezocht en diverse "Wat's". Met een bootje over de "Klongs" en ergens gegeten aan het water. Daarna met een deel van de groep nog naar het TeakPalace, het grootste teakhoutenhuis ter wereld schrijft men in de reisgids. Ooit het buitenverblijf van de koning Rama de zoveelste.

Wat erg leuk hier is dat Bangkok "LEEFT". Op iedere hoek van de straat is wat te doen, er wordt gehandeld, gekookt, gegeten etc. Erg leuk en relax om te zien.

Een belefenis op zich zijn de tochtjes met de ToekToek. Ze scheuren je de stad door, soms met gevaar voor eigen leven, maar het gaat altijd goed. Het kost gem. 100 Baht en is leuker dan een attractie op de kermis. De uitlaatgassen moet je echter voor lief nemen.

Vanavond een Thaise Dansshow bezocht, tja dat hoort erbij. Het eten was echter erg lekker, zo ook het bier. Morgen bijtijds op pad, op naar de Jungle Rafts op de River Kwai!

Nu, dit was het voor nu, tot een volgende keer!

Sawadee Nathalie XXX

• 27 Juli 2009 - 15:58

Sas:

Ik dacht aan je, opende de mail en las dat je goed bent aangekomen!
    Van cultuur naar de jungle raft, heel divers..het zal prachtig zijn. Verplaatsen jullie je met een ´Van´ of bus, trein of boot? Hoeveel KM per dag verplaatsen jullie zich? Whatever, ik lees het wel en geniet ervan!!

Bon nochi Sas

• 27 Juli 2009 - 16:03

Guy:

Hoi schatteke, wat leuk om te horen dat het je bevalt. Je krijgt de groeten en kusjes van Mémé, Cyril, Sophie, Karin en Miech.

• 27 Juli 2009 - 16:11

Manon:

Hoi Nattie,

Als ik dit lees krijg ik reminiscenties aan India!
    Nu lekker ruften op de River Kwai!
    XM

• 27 Juli 2009 - 16:39

Ciel:

heee nat,
    good um te leze tot alles good is....lekker geaclimatiseerd..lekker ete..lekker beer...leuke luij...en allerlei spannends op ut program...laot goon laot goon..
    x pe ce jo

• 27 Juli 2009 - 18:32

Ingrid:

hoi nathalie,
    Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Je krijgt een energy boost in die stad. Veel plezier nog.
    groetjes Ingx

• 28 Juli 2009 - 13:05

Paula En Kees Jansen:

Hi Nathalie, Wat fijn dat je save bent aan gekomen,it sounds fantastik!!! Have fun!!!!! Love Tante Paula and Ome Kees, Canada

• 28 Juli 2009 - 18:26

Mandy:

Hey Nathalie,
    Kleenk fantastisch allemaol en fein um te huure datste ut naor d'n zin hubs :-) Iech kiek oet naor ut volgend reisverslaag. Veul plezeer Nathalie. Saluukes! Mandy.

• 28 Juli 2009 - 18:38

Sophie:

hoi Nathalie, gaat het goed? met mij wel. Over 5 dagen gaan wij ook op vakantie, jippie! groetjes Sophie xxx

• 28 Juli 2009 - 18:43

Karin:

Hoi Nath, ut klink allemaol geweldig, vaol plezeer nog en doech veurziechtig in de jungle.
    Karin XXX

• 29 Juli 2009 - 07:16

Gerda:

Hallo Nathalie, fijn dat je goed bent aangekomen,
    nu op naar de jungle, benieuwd naar je ervaringen daar!!
    Fijn dat de groep ook leuk lijkt en divers, nog veel plezier en kijk goed uit in de jungle hé!
    groetjes Gerda

• 29 Juli 2009 - 12:51

Ann:

Hoi Nath,

Zo te horen is je reis dus echt begonnen en ben je volop aan het genieten. SUPER! Je verhalen klinken als muziek in de oren en heel herkenbaar. Grtjes

• 30 Juli 2009 - 17:42

Gridsje:

Hee meidske,
    Good te huure tot ut zoe goed met diech geit..... Zien der auch leuke mansluiij, of velt (iech vin t sjtriepke neet!!) ut tege???? Heiij in Messtreech geit alles z'n gengske... Nog hiel fein daog geweens en geneet dervaan
    Alaaf

• 30 Juli 2009 - 18:00

Sindy:

Hoi Nath!

En,hoe vond je de river kweeeeee??
    Geniet maar lekker van deze mooie reis!

xxxSin

• 31 Juli 2009 - 06:23

Marcel:

Hallo Nathalie,
    Fijn um te huure tot (dat,haha) alles good is.Op ut momint tot iech dit aon ut sjrieve bin höbs diech d'n dansshow (sjroeveldanse?)en dee roeiwedstrijd al achter de rök. Laote veer mèr de vaan oetgaon tot's diech heij gein bulte aon euver höbs gehawwe en fit weer aon de vollegende Thaise belevenis kins beginne.Hiel väöl plezeer de koumende daog!
    Pierre, sjerard, Louis (allemaol niknaome)

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Nathalie

Onze Nattie gaat op reis! Met Djoser een tour door Australie! Waar hoe, wat en waar kan ze jullie beter zelf vertellen door GEREGELD een reisverslagje op haar eigen, persoonlijke, voor haar alleen, privé, website te plaatsen. Af en toe een leuk fotootje erbij en wij zijn weer helemaal blij! We zijn vooral geinteresseerd in de smeuige verhalen, dat begrijp je wel. Als je dit leest, lieve Nat, dan zijn we gezellig aan de borrel bij Huize Stapel voor een farewell dinertje om je nog even een hart onder de riem te steken voor 't geval dat nodig is. Nee hoor, vooral om nog even gezellig samen een glas te drinken op de geweldige reis die je gaat maken en je op het hart te drukken dat je moet genieten en NOOIT met mate! Veel plezier met dit handige webboek en we hopen vaak van je te horen! dikke poen Manon